Europa

Europa verbindt én beschermt mensen

Een goed, gezond en gerust leven in Europa

Ons land is geen eiland. Daarom hebben de christendemocraten de voorbije decennia gestalte gegeven aan het Europese project. CD&V wil die lijn doortrekken en voortbouwen aan het Europese model dat vrede, welvaart en stabiliteit heeft gebracht.

Europa

Dat betekent niet dat we alles samen moeten doen. Maar er zijn domeinen – zoals migratie en klimaat – waar de vraag om sterkere Europese actie evident is. We gaan voor een helder en positief Europees verhaal dat nuchter afweegt waar de Unie een meerwaarde biedt. Als grootste lokale partij, benaderen we de Europese Unie van onderuit. We brengen de lokale, regionale en nationale bezorgdheden naar boven.

11 garanties voor een sterk, slim en warm Europa

Via deze 11 garanties willen wij bouwen aan een sterk Europa dat welvaart en veiligheid creëert

Onze Europese kandidaten:

foto bij quote

“Een sterker Europa op sociaal, economisch en politiek vlak is een must. We pakken er sociale fraude mee aan, stimuleren innovatie en creëren jobs. En samen staan we sterk in de wereld.”

foto bij quote

“We willen Europa terug aan de mensen geven en de sociale pijler van Marianne verder uitbouwen.”

foto bij quote

“Rechtvaardigheid is de leidraad in mijn werk in het Europees parlement: rechtvaardige arbeidsregels, rechtvaardige prijzen in de landbouw en inkomen voor de boer en een rechtvaardige fiscaliteit waarbij we de mazen in het Europese net dicht maken.“

foto bij quote

"Een Europa dat beschermt, beslist, bezielt. Dat is de inzet van deze Europese verkiezingen."

foto bij quote

"Niet méér Europa, maar wél een sterker Europa, dat zijn mensen beschermt. Dat is onze leidraad."